SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Statisztika | A közösségi média egyre inkább áthatja a magyarországi munkahely...


Kelly Services Hungary Kft.: A közösségi média egyre inkább áthatja a magyarországi munkahelyeket
Országos | 2012-06-13 | Kelly Services Hungary Kft.



A munkavállalók több mint egy harmada véli úgy, hogy elfogadható a közösségi média magáncélú használata a munkahelyen, mások azonban úgy találják, hogy rombolja a munkahelyi légkört.

Ez derül ki a világ egyik vezető munkaerő-piaci megoldásokat nyújtó vállalatának számító Kelly Services legújabb felméréséből.

A válaszadók 39%-a szerint a közösségi média használata rontja a munka termelékenységét, 24%-a szerint pedig a személyes és a szakmai kapcsolatoknak a közösségi médiában való összekeveredése munkahelyi problémákhoz vezethet.

"Számos dolgozó szemében a közösségi média úgyszólván lételem. Meghatározó része a kommunikációs eszköztáruknak, és előszeretettel használják életpályadöntéseik meghozatalában, vagy a munkakeresésben is" - mondta el Jónás Anikó, a Kelly Services Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. - "A közösségi média használatának minden előnye mellett megvannak a maga veszélyei is, pl. amikor összekeveredik a személyes és a munkahelyi szféra."

A megállapítások a Kelly Global Workforce Index (KGWI), a Kelly Services által évente elvégzett munkaerő-piaci felmérés legfrissebb eredményei. A felmérésben 30 ország csaknem 170.000 dolgozója vett részt, köztük mintegy 8.500 magyar munkavállaló.

A magyarországi felmérés eredményei:
 
  • A munkavállalók különböző korosztályai közül az "Y" generáció (19-30 évesek) 48%-a, az "X" generáció (31-48 évesek) 34%-a, míg az ú.n. "baby boomer" generáció (49-66 évesek) 25%-a véli úgy, hogy elfogadható a közösségi média magáncélú használata a munkahelyen.
  • 15% szerint elfogadható a barátokkal és a munkatársakkal véleményt cserélni a közösségi médiában munkahelyi ügyekről.
  • A munkavállalóknak mindössze 11%-át figyelmeztették, hogy fejezze be a közösségi média használatát a munkahelyen.
  • A válaszadók 26%-a inkább keres munkát a közösség média, mint a hagyományos csatornák, így az újságokban, az online álláshirdető portálokon vagy a munkaerő-közvetítő cégeken keresztül.


"Azt látjuk, hogy a közösségi média sokkal gyorsabban terjed a munkahelyeken, mint a kordában tartására rendelt szabályok" - tette hozzá Jónás Anikó. - "Miközben a munkavállalók hamar megtalálják a módját, miként fordíthatják a maguk előnyére az új eszközt, a munkaadók és a cégvezetők egyre tanácstalanabbul toporognak az olyan összetett kérdések előtt, mint az adatvédelem, a kommunikáció megfigyelése vagy az érzékeny üzleti információkhoz való hozzáférés."







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!