SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Karrier | Munkáltatói márkaépítéssel javítható a hatékonyság


Randstad: Munkáltatói márkaépítéssel javítható a hatékonyság
Országos | 2012-05-10 | Sakkom Interaktív



A sajátos magyar munkaerő-piaci helyzetben egy-egy állásra rengetegen jelentkeznek, miközben a speciális tudású szakemberekért meg kell küzdeniük a cégeknek.

A HR új kihívásaira az employer branding, vagyis a munkáltatói márkaépítés lehet a megoldás.

Ellentmondásosak a magyar munkaerő-piaci adatok: igaz, hogy nagyon sokan keresnek állást, mégis bizonyos területeken munkaerőhiányra panaszkodnak a cégek. A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat adatai szerint 2012 márciusában 591 200 volt a nyilvántartott álláskeresők száma, ráadásul tovább növeli a versenyt, hogy a Randstad Workmonitor 2012. első negyedéves felmérése szerint a jelenleg dolgozók 71 százaléka - ha nem is aktívan - szintén másik állást keres. Ugyanakkor csak márciusban 60 247 új üres pozíciót jelentettek be a vállalatok, többek között mérnökből és informatikusból már régóta nincs elég jól képzett szakember.

Ez a helyzet új kihívások elé állítja a munkaerő-kiválasztással és toborzással foglalkozó szakembereket. Egy-egy pozícióra a jelentkezők nagy tömegéből kell kiválasztani a legmegfelelőbb jelöltet, miközben a tehetségesebb vagy speciálisabb szaktudással rendelkező munkavállalókért néha valóságos harc folyik. Ezért a vállalatok számára egyre fontosabb, hogy vonzóbbá tegyék magukat a leendő és jelenlegi munkavállalóik szemében, vagyis hogy tudatosabban is foglalkozzanak az employer brandinggel (munkáltatói márkaépítéssel).

Nem a fizetés számít, hanem a jó munkahely
"A kutatások szerint az álláskeresők figyelmét elsősorban nem a magas fizetésekkel tudja felkelteni egy vállalat, hanem azzal, ha jó az adott cégnél dolgozni" - hangsúlyozta Pécsi Ferenc web 2.0 és HR szakértő, a Soreo.biz alapítója a Randstad szakmai rendezvényén. Az employer brandingről szóló előadásból kiderült, hogy amennyiben a jó munkáltató képe társul a vállalathoz, direkt toborzás nélkül is nő a céghez jelentkezők száma, a jelöltek nagyobb arányban fogadják el a felkínált juttatásokat, és mivel nagyobb az esély a tehetségek megnyerésére is, a vállalat komoly versenyelőnyre tehet szert. "Az employer branding olyan, mint egy mágnes: a vállalathoz illő embereket vonzza és összetartja, míg a nem odaillőeket taszítja" - mondta a szakértő.

Az employer branding ugyanakkor összetett folyamat, hiszen a vállalati kultúra és élet szinte minden eleme közrejátszik benne (a jutalmak rendszerétől a belső karrierépítési lehetőségeken át a munkakörnyezet kialakításáig). "Ezért is fontos a munkáltatói márkaépítéssel kapcsolatban akciótervet kidolgozni, hogy minden lehetséges kommunikációs csatorna - a weboldal, az álláshirdetés, a jelölteknek küldött automatikus válasz és a felvételi beszélgetés - a kívánt képet közvetítse" - mondta Pécsi Ferenc.

"A Randstad nem csak a jelentkezők számának növelésében és a megfelelő jelölt kiválasztásában tud segíteni a vállalatoknak, hanem igény szerint a munkáltatói márka kiépítésében is támogatást nyújtunk" - tette hozzá Varga Balázs, a Randstad Hungary marketing és PR vezetője. A személyzeti tanácsadó honlapján a cégek például saját aloldalakat alakíthatnak ki, ahol közvetlenebb módon mutatkozhatnak be a munkavállalóknak.










TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!