SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Konferencia | Márkák a vonal alatt: cél a közösségépítés


News4business.hu: Márkák a vonal alatt: cél a közösségépítés
Budapest | 2011-11-28 | News4business.hu



Interaktivitás, rugalmasság, friss tartalom, okos tervezés és az eredmények mérése: ez kell a márkák számára ahhoz, hogy sikeresek legyenek a közösségi médiában - derült ki egy BTL témában rendezett konferencián november 16-án.

A kis boltok számát csökkentő plázákhoz hasonlította előadásában az internetet és a közösségi oldalakat Radisics Milán reklámszakember, a SocialTimes alapítója. Az online tér egy óriási bevásárlóközponthoz hasonlít, ahol bármit, és napjainkban már bárhonnan, bármikor megkaphatunk - beleértve termékeket, szolgáltatásokat, tartalmakat is. Felmérések szerint hétvégente 30-40 százalékkal nagyobb az aktivitás az interneten, mint a hétköznapokon, tehát e tekintetben is a nagy áruházakra hasonlít a világháló.

Hat lépés a sikerig
A szakember szerint a cégeknek hat dologra kell odafigyelniük ahhoz, hogy sikeresek legyenek a közösségi médiában. Az első lépés természetesen a tervezés, a célok kijelölése és a megfelelő eszközök azonosítása. Rendkívül fontos a külcsín és a használt technológia is, szépnek és jól működőnek kell lennie az oldalnak. Ezeknél azonban még fontosabb, hogy releváns, rendszeresen frissülő tartalommal lássuk el közönségünket, nem szabad azonban átesni a ló túloldalára sem, a spam jellegű pörgést nem tolerálják a felhasználók. A különféle aktivitások, a játékok, szavazások, kvízek segíthetnek a közönség érdeklődésének napi szintű fenntartásában, mindezek után pedig már "csak" a visszacsatolás, a mérések elvégzése és azok értékelése hiányzik - magyarázta a szakember.
Radisics Milán szerint mindezen lépések után a látogatottsági statisztikák vagy tartósan magasak lesznek, vagy növekedést fognak mutatni, viszont a közönség figyelmének fenntartása nélkül akár egyetlen nap alatt is drasztikusan negatívba fordulhatnak a statisztikák.

Reklám a Facebookon
Szabó Ákos, a Magyar Reklámszövetség elnöke a közösségi médiában használatos hirdetési megoldásokról beszélt. Alapvetően kétféle reklámot, organikust és fizetettet különböztet meg a szakma. Az organikus változat tulajdonképpen természetesen következik a tartalomból, ezért kevésbé célzott, inkább érzeteket, márkaüzeneteket, küldetéseket közvetít. A fizetett reklámok céltudatos hirdetési lehetőségeket biztosítanak, körükbe tartoznak az olyan megoldások, mint az engagement ad, a reach block vagy a sponsored story. Segítségükkel hatékonyan kelthető egy adott téma vagy tartalom körül internetes hírverés, a termék azonban nem elég hozzá, tartalomra is szükség van - fogalmazott Szabó Ákos.

Márkák a közösségi térben
A közösségi médiában bonyolított márkaépítésre hozott példát Chahade Amália, a Pedigree-t is birtokló Mars Magyarország kutyaeledel portfólió managere. A cég egy facebookos like-ért cserébe egy tál ételt juttatott el a menhelyeken élő állatoknak, így hívva fel a figyelmet egy problémára és önmagára egyszerre. Ezt követte virtuális örökbefogadási programjuk, melynek során olyan kutyák menhelyi körülményeit igyekeztek javítani, amelyeket koruknál, természetüknél vagy betegségüknél fogva nem lehetett ténylegesen hazavinni. A közösségi oldalon meglévő közönségük együttérzésének köszönhetően tovább erősödött a márka.

Már a zsebekben is elférnek a márkák
A BTL eszközök sikeres használatához ma már elengedhetetlen a legújabb mobiltechnológiák, készülékek, alkalmazások ismerete is. Ezek segítségül hívásával ugyanis megsokszorozható a kampány elérése, hiszen világunk egyre mobilabbá válik, sokan már nem engedhetik meg maguknak, hogy ne vigyék magukkal az internetet mindenhova - mondta el Bognár Vera, az OMD Digital médiaügynökség mobilmédia stratégája. Huber Kornél, az Origo Zrt. sales executive-ja ehhez hozzátette, hogy a marketingcélból létrehozott alkalmazásoknak érdekeseknek, szórakoztatóknak és jól működőknek kell lenniük, a tisztán reklámból állókra senki nem lesz kíváncsi. A szakember beszélt az m-flyer nevű eszközről is, ami tulajdonképpen egy újabb generációs sms-ként fogható fel, multimédiás elemekkel, korlátlan karakterszámmal. Ennek segítségével akár egy regisztrációs felületet is elküldhetnek a cégek, előnye pedig, hogy a sima sms-sel ellentétben mérhető a megnyitások száma - magyarázta Huber Kornél.

Ritter Natalie







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!