SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | E-biznisz | Európa sereghajtói között a magyar KKV-k az e-kereskedelemben


OFE: Európa sereghajtói között a magyar KKV-k az e-kereskedelemben
Országos | 2011-06-28 | OFE



A gazdasági eredmények és a fogyasztói bizalom javítása érdekében fogtak össze az üzleti oldal képviselői és a fogyasztóvédők, hogy segítsék a magyar kis- és középvállalatokat az elektronikus kereskedelem területén.

Még van mit fejlődniük a hazai cégeknek, hisz a magyar KKV-k csupán 7.2%-a értékesíti termékeit vagy szolgáltatásait online. Ez igen alacsony eredmény a 12.8 %-os uniós átlaghoz képest - derül ki az Európai Bizottság által májusban közzétett Digitális Menetrend eredménytáblájából.

Az Árukereső.hu piacvezető internetes árösszehasonlító portál illetve az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület a PSZÁF és az Európai Fogyasztói Központ - Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság bevonásával szakmai workshopot szervez a magyar webáruházak képviselőinek, hogy az elektronikus kereskedelem nyújtotta lehetőségeket eredményesebben használhassák.

A forgalom növelését célzó marketinges lehetőségek és az elektronikus kereskedelemmel összefüggő pénzügyi ismeretek mellett a fogyasztói bizalom növelése érdekében elismert szakemberek mutatják be a jelenlegi jogi szabályozás, illetve a napokban elfogadott új uniós fogyasztóvédelmi irányelv rendelkezéseit. Erre különösen azért van szükség, mert egy bizottsági felmérés szerint a fogyasztók távolról sem élnek eléggé az online vásárlás lehetőségeivel, ennek fő oka a bizalom hiánya: a megkérdezettek 62 százaléka attól tart, hogy esetleg csalás, átverés áldozata lesz, 59 százalékuk fél, hogy ellopják a pénzét, 49 százalékuk szeretné megkímélni magát az ilyenkor előforduló szállítási problémáktól. Mindezek mellett az eseményen szó lesz a webshopok könnyű használhatóságának trükkjeiről és a csomagkiszállítás új trendjeiről is.

"A webshopok üzemeltetői és a fogyasztók közös érdeke, hogy nagyobb vásárlói bizalom alakuljon ki és Magyarországon is egyre többen használják az Internetet árösszehasonlításra, majd vásárlásra " - mondta el Rácz István, az Árukereső.hu marketing igazgatója.

"A fogyasztók érdekeit leginkább az szolgálja, ha a kereskedői oldal a mindenkori fogyasztóvédelmi szabályozásnak megfelelően jár el. A fogyasztói bizalom megnyeréséhez szükség van arra, hogy a vállalkozók pontosan ismerjék jogaikat és kötelességeiket" - nyilatkozta dr. Morvay György, az OFE elnöke.










TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!