|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Pénzügy | UNIQA 2010-es eredmények
PÉNZÜGY
![]()
UNIQA: UNIQA 2010-es eredmények
Országos | 2011-06-06 | UNIQA
Az UNIQA biztosítócsoport stabil növekedésre alapozó üzleti modelljének köszönhetően ellenállt a negatív gazdasági trendeknek. Ezáltal mind konszernszinten, mind Magyarországon növelte díjbevételét a 2010-es üzleti évben. A 2010-es mérleg szerinti eredmény tükrében az UNIQA Group Austria díjelőírását (beleértve a befektetési egységekhez és indexhez kötött életbiztosításból eredő megtakarítást is) 8,4 százalékkal 6 224 millió euróra növelte. Ezáltal első ízben ugrotta át a hatmilliárd eurós lélektani határt. A növekedés, a javuló költséghányad és a jelentősen megemelkedett pénzügyi eredmény miatt a szokásos üzleti tevékenységből származó eredmény figyelemreméltóan emelkedett; a 153 millió eurós érték több mint 50 százalékos növekedést mutat. A konszern figyelemreméltó bővülése elsősorban a nemzetközi üzletnek köszönhető. Az immár 21 európai országban 40 biztosítótársasággal jelen lévő osztrák konszern Ausztrián kívül eső díjvolumene majdnem meghúszszorozódott 2000 óta és jelenleg a csoport teljes díjbevételének 38,5 százalékát adják a külföldi leányvállalatok. A trend egyértelművé teszi, hogy a dinamikus, mindazonáltal fenntartható növekedés nagy része a jövőben is a jelentős fejlődési lehetőséggel bíró régiókból, mindenekelőtt Kelet- és Délkelet-Európából származik majd. A nemzetközi üzlet megoszlása megfelel a csoport hosszútávú stratégiájának, amely a régiók közötti kiegyensúlyozott portfoliót szorgalmazza. A növekedés hajtóerejét az életbiztosítások jelentették. A szegmens 13,1 százalékos növekedéssel 2 664 millió eurós díjbevételt ért el; részesedése a konszernszintű díjvolumenben 42,8 százalékot tesz ki. Betegségbiztosításban díjbevételt tekintve az UNIQA 2010-ben 3,5 százalékkal bővült. Összességében konszernszinten a díjbevétel csaknem 60 százaléka a személybiztosításokra jutott (betegség- és életbiztosításokra). Megerősített pozíció Magyarországon A konszern növekedéséhez a magyar leányvállalat több mint 55 milliárd forint bruttó díjbevétellel járult hozzá. Ez azt jelenti, hogy a pénzügyi szektorra kivetett különadó és a viharok, illetve környezeti katasztrófák miatti extra kárkifizetések ellenére a társaság mind a személybiztosítások, mind a nem-életbiztosítások tekintetében fejlődni tudott. A piaci részesedés javulásával az UNIQA Biztosító Zrt. piaci pozícióját megerősítette és továbbra is a hatodik legnagyobb hazai biztosítótársaság. A különadó megfizetése nélküli adózás előtti eredménye meghaladta a 2 419 millió forintot. Kétszámjegyű személybiztosítási növekedés A 2010-es év személybiztosítási díjelőírása közel 24 milliárd forint volt, ami piaci átlag feletti, több mint 10 százalékos növekedést jelent 2009-hez képest. Az egyszeri díjas unit-linked biztosítások 45 százalékos növekedésükkel kiemelkedő szerepet játszottak a teljesítményben. A folyamatos díjas szerződések esetében a válsággal összefüggésben tapasztalt magas megszűnési arány az utolsó negyedévre már jelentősen mérséklődött. Válság ellenére növekedés a nem-életbiztosítási ágazatban is A 2010-es üzleti évben a nem-életbiztosítási üzletágból származó bruttó könyvelt díj 32,67 milliárd forintot tett ki, mely 2 százalékkal haladja meg a 2009-es üzleti évi díjbevételét. A nettó megszolgált díj növekedése elérte a 3,6 százalékot. Ezzel egyidejűleg a kárráfordítás is 8,2 százalékkal nőtt. A nem-életbiztosítások adózás előtti eredménye a különadó megfizetése után 94,5 millió forintot tett ki. A gazdasági válság a gépjármű-piacon a 2009. évhez képest felerősödött. Ennek ellenére a casco biztosítások területén az új üzletek darabszáma 25 százalékkal, állománydíja pedig 8,8 százalékkal nőtt. A 2009. év végi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányban kötött mintegy 204 ezer új szerződés a 2010-es záró állományt 49 százalékkal, a díjbevételt - az átlagdíjak masszív csökkenése miatt - 4,8 százalékkal növelte. Biztosítás okostelefonon, újdonságok az eszközalap palettán A stabil növekedést a jól átgondolt termékportfolió mellett az innovatív szolgáltatásokban és a technikai fejlődésben rejlő lehetőségek kihasználása alapozta meg. A jogvédelmi termékcsalád bővítése mellett sor került a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási webszerviz és az okostelefonon keresztüli kötési lehetőség bevezetésére is. A személybiztosítási termékkínálat a vállalkozásokat, illetve az idősebb generációt megcélzó innovatív termékekkel egészült ki.. A társaság továbbra is az egyik legváltozatosabb eszközalap palettával rendelkezik a hazai piacon. A 2010-es év újdonsága volt az egyszerre több devizanemben, euróban és forintban történő megtakarítást lehetővé tevő unit linked életbiztosítás bevezetése. Bővült a befektetési egységekhez kötött életbiztosításokhoz kapcsolódó eszközalapok köre is, többek között arany hátterű eszközalapokkal, amit Magyarországon először az UNIQA kínált ügyfeleinek. Fél évtizede a kiváló márkák között A növekvő ügyfélszám mellett a szakmai elismerések is igazolják, hogy jó úton haladunk - emelte ki Othmar Michl, az UNIQA Biztosító Zrt. vezérigazgatója és hozzátette; 2011-ben immár sorozatban ötödik alkalommal érdemeltük ki a legjobb márkáknak járó Superbrands díjat. Arra ugyancsak büszkék vagyunk, hogy társaságunk telefonos ügyfélszolgálata Kiváló Call Center elismerésben részült. Értékesítés kategóriában a biztosítók között első helyen végeztünk és panaszkezelésünk is kiváló minősítést kapott. - jegyezte meg Othmar Michl. Az eszközalapok kimagasló teljesítményét mutatja, hogy a legjobban teljesítő unit linked eszközalapokat bemutató Money Moon Best Choice 2010 rangsorban a vizsgált nyolc kategóriából hatban az első helyen végeztek az UNIQA termékei. Erős kezdés 2011-ben A 2011-es év az első negyedéves eredmények tükrében kiegyensúlyozott növekedést hozott. Az első három hónapban a konszern minden régióban és szegmensben fejlődni tudott, az előző év hasonló időszakához képest a díjbevétel 3, míg az adózott eredmény 17,2 százalékkal emelkedett. Az UNIQA Biztosító Zrt. közel 16,5 milliárd forintos első negyedévi díjbevétele ugyancsak növekedésnek felel meg, több mint 4,5 százalékkal haladja meg a tavalyi értéket, míg a hazai biztosítási piac összességében 3,66 százalékkal csökkent. Különösen számottevő volt az életbiztosítási üzletág eredménye, ahol a piac 3,3%-os csökkenésével szemben az UNIQA 29,1%-os növekedést ért el. ![]() ![]()
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
![]()
|
![]() ![]()
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
![]()
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes! ![]() ![]() ![]()
BioTechUSA | Szentendre | CEMACON | kenőmájas | vérplazma | Lidl | Elektromos autó | szupinált cipő | SPAR | disznóvágás | játékpiac | személyszállítás | téglagyár | haszongépjármű | JBL | lakásvásárlás | lézeres szemműtét | betonozás | REGIO JÁTÉK | fogszabályzó | hűségpromóció | gyerekülés | evőeszköztartó | szivattyú
![]() |
PARTNEREINK
|