ESETTANULMÁNYOK | Continental sikere a szponzoráció után
Continental sikere a szponzoráció után
2017-02-22 11:24:00



Kép: Continental
A futball-szponzoráció az összes kiemelt európai piacon érezhető növekedést hozott a márkaismertség terén a prémium Continental márka számára.


Az UEFA EURO 2016 bajnokságot követően a világ egyik vezető gumiabroncs-gyártója, a Continental elégedetten tekinthet vissza az elmúlt 21 évre. A vállalat ebben az időszakban a világ hat legjelentősebb futball-eseményének - a FIFA 2006-os, 2010-es és 2014-es Világbajnokságának, illetve az UEFA 2008-as, 2012-es és 2016-os Európa-bajnokságának - hivatalos szponzora volt, emellett az UEFA Bajnokok Ligája megmérettetéseit is támogatta 1995-től 2000-ig. A futballmérkőzések szponzorálása rendkívül hatékony volt a Continental márkaismertségének növelése érdekében, szinte az összes európai piacon.

"Örülünk, hogy a professzionális futballesemények iránti elköteleződésünk hosszútávon gyümölcsöző eredményeket hozott. Ennek köszönhetően egyedülálló módon különböztethettük meg magunkat számos versenytársunktól, akik az 1990-es évek második felében inkább a motorsportok irányába mozdultak el. Ez rendkívül jelentős növekedést hozott a márkaismertségben a legfontosabb európai piacainkon", mondta el Nikolai Setzer, a Continental AG Igazgatótanácsának Vállalati Beszerzésekért és a Gumiabroncs divízió vezetéséért felelős tagja. A Continental a világ negyedik legnagyobb gumiabroncs-gyártója, a divízió forgalma meghaladja a 10 milliárd eurót.

"Az UEFA EURO 2016™ rendezvénysorozattal elértük azokat a márkaismertségre vonatkozó céljainkat, melyeket a futball által lehetővé tett kommunikációs platformok számára kitűztünk. A márkaismertségi szint elérése azt jelenti, hogy megléphetjük a prémium gumiabroncs-márkánkra vonatkozó következő stratégiai lépést Európában", tette hozzá Setzer.

"A pozícionálás tekintetében az új célunkat arra az évtizedek óta fennálló közlekedésbiztonsági törekvésünkre alapoztuk, melynek segítségével a lehető legrövidebbé tettük a féktávolságot. Mindezt a hosszú távú Vision Zero célkitűzésünkkel kombináljuk, azaz egy olyan jövőképpel, amelyben zéró halálos közlekedési baleset, zéró sérülés és zéró baleset történik. A Chassis & Safety divíziónkkal együtt szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy az olyan fejlett vezetéssegítő rendszerek, mint az ESC, az AEB és a motorkerékpár ABS, hogyan képesek növelni a közlekedés biztonságát a prémiumkategóriás abroncsainkkal együtt. Minden nap azon dolgozunk, hogy ezt még magasabb szintre emelhessük. Ezek alapján az új marketingkampány szlogenje - Német technológia által vezérelt mobilitás - egyértelmű választás volt. Hiszünk abban, hogy a Continental számára ez a logikus pozícionálási irány, hiszen nincs a világon még egy olyan gumiabroncs-gyártó és autóipari beszállító, aki ilyen egyedülálló szinten lenne képes ötvözni a gumiabroncs-technológiai és az autóipari szakértelmét. Éppen ezért mára a Continental márka neve eggyé vált a maximális biztonság fogalmával. Célunk, hogy ezt a pozíciónkat a jövőben tovább erősítsük. Ezen felül nemcsak a mindennapi fejlesztési munkánkban, hanem a sajtó és a marketingkommunikációs tevékenységünkben is központi szerephez jut az autóiparhoz és a gumiabroncs-technológiához kapcsolódó német szakértelem", fejtette ki Setzer.