ESETTANULMÁNYOK | Pénzügyi kiberveszélyek 2014-ben
Pénzügyi kiberveszélyek 2014-ben
2015-03-03 15:07:00



Kaspersky Lab
2014-ben az adathalász támadások negyede célozta a felhasználók pénzügyi adatait.

A Kaspersky Lab "Pénzügyi kiberveszélyek 2014-ben" című tanulmánya szerint a 2014-ben elkövetett adathalász támadások 28,8 százalékának volt egyértelműen az a célja, hogy pénzügyi adatokat szerezzen meg a felhasználóktól. A kiberbűnözők a csalások során azonban inkább a fizetési rendszerekkel és az online kereskedelmi oldalakkal éltek vissza, és már nem csak a bankokra összpontosítottak.
 
  • A kiberbűnözök a támadások 16,3 százalékában jártak el ismert bankok nevében.
  • A fizetési rendszereket ért támadások kategóriájában a Visa kártyával rendelkezőket érte a legtöbb támadás (31,02 százalék). Az érzékelt támadások 30,03 százaléka a PayPal-t, 24,06 százalék pedig az American Express kártyákat érte.
  • Az ismert online üzletek oldalait a támadások 7,3 százalékában használták fel a bűnözők.
  • Az előző évhez képest 9,6 százalékponttal nőtt a Mac rendszereket ért olyan adathalász támadások aránya, amelyek pénzügyi adatokat céloztak.

Az adathalászat az internetes csalások egy fajtája, melynek során a kiberbűnözők népszerű oldalak mintájára készítenek hamis weboldalakat, és ezek segítségével csalják ki a felhasználókból a személyes adataikat (felhasználó neveket, jelszavakat és más, személyes jellegű információkat).

A 2013-as adatokkal összevetve a tavalyi évben a pénzügyi adatokat célzó támadások aránya az összes adathalász támadáshoz képest 2,7 százalékponttal esett vissza, amely elsősorban a banki adathalász támadások csökkenésének köszönhetően. Eközben azonban más pénzügyi kategóriákban arányosan megnőtt a célzott adathalász támadások száma.

A fizetési rendszerek kategóriájában a kiberbűnözök leginkább olyan felhasználókat támadtak, akik Visa kártyával rendelkeztek (az észlelt esetek 30,03 százalékában), a PayPal 30,03-, míg az American Express kártya tulajdonosok 24,6 százalékát érték támadások. Ugyanakkor a 2013-ban mért adatokhoz képest, 2014-ben 14,09 százalékponttal visszaesett az olyan adathalász oldalak száma, amelyek valamilyen formában megemlítették a PayPal-t.

Következő oldal