SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Így utaznak az Y generáció tagjai


Generali: Így utaznak az Y generáció tagjai
2018-09-11 19:26 | Person Communications



Az egyre növekvő kalandvágy szerencsére nem jár vakmerőséggel - a számok azt mutatják, hogy a fiatal utazók egyre tudatosabbak.

Felmérések szerint az utazás minden eddiginél fontosabb szempont a fiatal felnőttek számára: a magyar fiatalok megtakarítási céljai között a harmadik helyen szerepel az utazás (Forrás: European Consumer Payment Report, Intrum, 2017).

Egy nemzetközi kutatás szerint az 1980 és 2000 között születettek, akiket Y generációként is ismerünk, lényegesen többet utaznak elődeiknél, azonban nemcsak az utazások számában úttörők: a korábbi generációkhoz képest sokkal nyitottabbak az alternatív megoldásokra, az online felületeknek köszönhetően pedig körültekintően tervezik meg utazásaikat.

Hangsúlyos az online jelenlét

Az Y generáció tagjai számára természetes az online jelenlét, így nem kérdés, hogy az előző generációkkal szemben mind az utazás megtervezésekor, mind az élmények megosztásakor igénybe veszik a közösségi médiát. Bár tízből nyolc fiatal számára fontos a barátai véleménye az úti cél kiválasztásakor, a legtöbben online inspirálódnak: tízből csaknem kilenc fiatal kap kedvet az interneten és a közösségi médiában látott helyszínekhez. Ezeket a felületeket nemcsak az utazás előtt, de közben is előszeretettel használják: egy amerikai kutatás szerint az Y generációsok 84 százaléka posztol a nyaralása alatt, és több mint felük azt sem tagadja, hogy ezt kifejezetten azért teszi, hogy féltékennyé tegye ismerőseit. Az 1980 és 2000 között születettek ugyanakkor nagyobb arányban teszik félre a pihenést, ha munkáról van szó: tízből hét Y generációs tartja valószínűnek, hogy a nyaralása alatt dolgozni fog.

Bátrak, de körültekintőek

Kutatások szerint a fiatal felnőttek minden eddiginél nyitottabbak: legtöbben kifejezetten azért utaznak, hogy új kultúrákat ismerjenek meg, tízből nyolc fiatal pedig szeretne új dolgokat tanulni utazása során. Az alternatív szálláslehetőségeket is szívesen veszik igénybe: a többi generációhoz képest tíz százalékkal nagyobb eséllyel bérelnek magánlakást vagy szobát helyi lakosoktól, vagy vesznek igénybe ingyenes lakáscsere-szolgáltatást .

Amennyiben az első komoly utazásunk előtt állunk, nagyon fontos, hogy már jóval az út előtt pontokba szedjük a legfontosabb teendőket: ellenőrizzük a hotelek, éttermek és látványosságok online értékeléseit, töltsük le a legfontosabb telefonos applikációkat, ellenőrizzük az irataink érvényességét, valamint úti céltól függően szerezzünk be egy univerzális adaptert is.

Vannak helyzetek, amikre nem tudunk felkészülni

Bár a legtöbb váratlan helyzet némi odafigyeléssel elkerülhető, vannak olyan esetek, melyek a legkörültekintőbb szervezés ellenére is megtörténhetnek. Lényeges, hogy időben gondoljunk a kár- és balesetmegelőzésre, például a poggyász elvesztésére vagy az apróbb balesetekre. A Generali Csoporthoz tartozó Európai Utazási Biztosító adatai szerint a leggyakoribb káresetek közé tartoznak a különböző végtagsérülések, mint a ficam és a törés, de az elveszett vagy megrongált poggyász is gyakran keseríti meg a nyaralásokat. Az utasbiztosítások úti cél és az utazás típusa alapján is személyre szabhatók, így mindegy, hogy a szomszédos tengerparton töltünk el egy hosszú hétvégét, vagy világ körüli túrára indulunk, ugyanúgy biztonságban lehetünk utunk során.










TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!