SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A második negyedévre tovább javult az üzleti bizalom


MTI: A második negyedévre tovább javult az üzleti bizalom
2018-07-03 15:01 |



Magyarországon az üzleti bizalom szintje kis mértékben javult a második negyedévre az első negyedévhez képest - derül ki a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által alapított GVI felméréséből.

A GVI által számított negyedéves konjunktúramutató a januári 37 pontról áprilisra 39 pontra emelkedett, ami a konjunktúrakutatás 2010-es kezdete óta a legmagasabb érték - tájékoztatta az MTI-t közleményében a GVI.

Csak a kis- és középvállalkozásokat nézve az üzleti bizalom szintén javuló tendenciát mutat: ez a mutató a januári 35 pontról 38 pontra emelkedett, ami szintén az eddig mért legmagasabb érték.

A konjunktúramutató értéke a feldolgozóipari vállalkozások esetében a legmagasabb 41 ponttal, az építőipari cégek esetében 40 ponton, a kereskedelmi vállalatok körében 39 ponton áll, míg az egyéb gazdasági szolgáltatásokat nyújtó cégeknél - 31 ponttal - a legalacsonyabb. Az előző negyedévhez képest a kereskedelmi vállalkozások esetében 5 pontos növekedés tapasztalható.

A cégeket tulajdonszerkezet szerint vizsgálva látható, hogy miközben a tisztán hazai tulajdonban lévő vállalkozásoknál az előző negyedévhez képest 5 ponttal növekedett a mutató, a részben vagy döntően külföldi cégek körében 7 ponttal csökkent, így jelenleg mindkét esetben 39 pont a konjunktúramutató értéke.

Exporttevékenység szerint a negyedéves konjunktúramutató értéke a döntően exportáló vállalkozások körében a legmagasabb (43 pont), a részben exportálók esetében 39 ponton áll, míg a nem exportáló cégek körében csupán 37 pont.

A negyedéves konjunktúramutató az üzleti helyzetről, a jövedelmezőségről, a beruházási aktivitásról, a rendelésállományról, a termelési szintről, a létszámról és a kapacitáskihasználásról ad képet. Az almutatók esetében megállapítható, hogy a vállalkozások vezetői lényegesen optimistábban ítélik meg cégük várható jövedelmezőségét és jövőbeni termelési szintjét az előző negyedévhez képest, miközben a beruházások alakulásával kapcsolatos kilátások jelentősen negatívabbak a januári szinthez viszonyítva - olvasható a közleményben.

A GVI negyedéves vállalati felmérésében 400 cégvezető - amelyből 300-an kis- és középvállalkozást (20-249 fő között) és 100-an nagyvállalkozást (250 fő felett) vezetnek - véleményét kérdezik meg a cégük jelenlegi helyzetéről és a kilátásairól.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




Kaspersky Lab | Suzuki | Deloitte | Eurostat | EFOTT | FIFA | Huawei | Nielsen | Tesco | MasterCard | Vodafone | LEGO | OTP | E.ON | GDPR | Telekom | Lidl | Coca-Cola | BMW | Kaspersky | Aldi | Mol | SPAR | ABB