SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Megőrizte lendületét a hazai kiskereskedelem


Nielsen: Megőrizte lendületét a hazai kiskereskedelem
2018-06-26 06:35 |



Értékben 8,3 százalékkal bővült a napi fogyasztási cikkek magyarországi piaca 2018 első negyedévében.

Értékben 8,3 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma 2018 első negyedéve során az előző év azonos időszakához képest a Nielsen által mért élelmiszer- és vegyiáru-piacon. Ez több mint kétszeresen túlszárnyalja az európai átlagot, amely a vizsgált időszakban 3,7 százalékon állt. A magyar eredmény az európai rangsor második helyét jelenti, ennél dinamikusabban mindössze Törökország bővült, állapítja meg a Nielsen "Growth Reporter" című, negyedévenkénti európai elemzése.

Folyamatosan emelkedik a hazai kiskereskedelem lendülete: A mennyiségi eladás 4,4 százalékkal nőtt a az előző év utolsó negyedévéhez képest a magyar kiskereskedelemben, míg Európában átlagosan ennek mértéke mindössze 0,9 százalék volt. A hazai élelmiszerek, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok piacán átlagosan 3,8 százalékos volt az árszínvonal-növekedés hatása negyedéves összehasonlításban. Európában az átlagos egységárak 2,8 százalékkal emelkedtek.

A hazai élelmiszerpiacon a növekedés mértéke értékben 8,9% volt, míg a vegyi áruk piaca bővülési üteme kisebb mértéken, 5,8%-on áll.

"A húsvéti eladások idén az első negyedévben jelentkező hatása mindenképpen lökést adott a napi fogyasztási termékek piaca növekedésének, ugyanakkor az európai összevetésben is kiugró év eleji adat bizakodásra adhat okot az egész évre vonatkozóan - mondta Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. Az élelmiszerpiacon minden csatorna növelni tudta értékesítését, a vegyi áruk körében a hiperek és a szuperek is inkább csak stagnálnak; a piacot továbbra is a diszkontok és a drogériák uralják, kétszámgjegyű növekedéssel."

Kontinensünk huszonhárom vizsgált országából huszonkettőnél nőtt a kiskereskedelem forgalma, az egyetlen negatív tartományban mozgó ország Svájc volt. A legnagyobb arányú növekedést, a korábbi negyedévi adatokhoz hasonlóan, ismét Törökországban mérték (+15,6%). Majd következik Magyarország (+8,3%), Lengyelország (+4,8%), Görögország (+4,6%) és Csehország (+4,6%). A sereghajtó a már említett Svájc (-0,6%), őt előzi Dánia (+0,6%), Finnország (+0,8%), Franciaország (+1,0%) és Szlovákia (+1,2%).

A Visegrádi Együttműködés országai közül Csehország és Lengyelország kiskereskedelmi piaca is erőteljes növekedést ért el az év első negyedévében, így hazánk mellett ők is a top5 legdinamikusabban bővülő piacának számítanak kontinensszerte, miközben Szlovákia erősen lelassult a 2017. negyedik negyedévében mért növekedésről (+7,5%)

Az Európai Unió 28 tagországának GDP-növekedése, miután 2017-ben a vártnál jobb eredményt értek el a tagállamok, 2018 év elejére lelassult. A legutóbbi negyedévben tapasztalt komótosabb gazdasági fejlődés (+0,4%) valamilyen mértékben a zord időjárásnak is tulajdonítható, ugyanakkor ez az adat a több éven átívelő, az Európai Központi Bank által indított monetáris serkentést követő normalizációs korszak kezdetét is jelezheti.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




Aldi | FIFA | Deloitte | OTP | Lidl | EFOTT | Coca-Cola | Kaspersky Lab | ABB | Telekom | Eurostat | LEGO | SPAR | Suzuki | E.ON | MasterCard | Vodafone | Kaspersky | Mol | GDPR | Nielsen | Tesco | BMW | Huawei