SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Változatlanul a Tesco áll a magyarországi kereskedelmi toplista...


MTI: Változatlanul a Tesco áll a magyarországi kereskedelmi toplista élén
2018-06-11 11:38 |



Tavalyi teljesítménye alapján változatlanul a Tesco a legnagyobb forgalmú kereskedelmi lánc Magyarországon, csaknem 809 milliárd forintos becsült bruttó forgalommal - közölte a Trade magazin az MTI-vel.

A kiskereskedelmi toplistát közreadó szaklap tájékoztatása szerint a második és a harmadik helyezett sem változott; a Coop 604 milliárd, a Spar 562,5 milliárd forintos bruttó forgalmat ért el 2017-ben.

A gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) piacán a rangsorban ismét a CBA a negyedik, 508 milliárd forintos bruttó forgalommal.

Változás is történt a listán, a Lidl 450 milliárd forintos bruttó bevétellel az ötödik lett tavaly a 2016-os hatodik pozíció után. A diszkontlánc a Reált előzte meg, amely bruttó 398 milliárd forintos forgalmával a hatodik helyen végzett.

Az Auchan 363,5 milliárd forintos bevétellel maradt a hetedik, a Penny Market 260 milliárd forinttal a nyolcadik és az Aldi 208 milliárddal a kilencedik.

A dm 93,9 milliárd forintos forgalmával megőrizte tizedik helyét, a Rossmann pedig 78,4 milliárddal ismét a tizenegyedik lett.

A toplistán összességében minden lánc növelni tudta bevételét az előző évihez képest.

Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin főszerkesztője a közleményben kiemelte: az FMCG-szektor egésze jól teljesített, köszönhetően a fogyasztás emelkedésének, a bizalmi index kimagasló értékének, a növekvő béreknek és a munkanélküliség csökkenésének.

Értékelése szerint ugyanakkor a munkaerőhiány egyre súlyosabb, amelyre a technológiai fejlesztések nem mindenhol és nem minden cég számára nyújtanak jövőbeli megoldást. A törvényi előírások mellett a munkaerőhiány is nagymértékű béremelést kívánt meg a cégektől tavaly, és ez az elvárás nehéz helyzetet teremtett a kisebb cégeknél, a kevés alkalmazottal dolgozó kisboltok esetében. Hozzátette azonban azt is, hogy bár a kisboltok száma tovább csökkent, az egy boltra vetített forgalmuk viszont nőtt.

A közlemény szerint a fogyasztók oldaláról jellemző volt tavaly a prémium márkák iránti kereslet növekedése és az egészséges életmódra való még fokozottabb figyelem, amely az innovációk egyik fő motorja.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




Telekom | Deloitte | Vodafone | ABB | Nielsen | MasterCard | Tesco | Mol | GDPR | Kaspersky | Suzuki | Coca-Cola | EFOTT | Huawei | Kaspersky Lab | Eurostat | LEGO | BMW | OTP | E.ON | SPAR | Aldi | FIFA | Lidl