SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Járműipar | Nem lesznek gyárbezárások és elbocsátások az Opelnél


MTI: Nem lesznek gyárbezárások és elbocsátások az Opelnél
2018-06-05 20:39 |



Nem zárnak be üzemeket és nem bocsátanak el alkalmazottakat az Opelnél Németországban - közölte az IG Metall német szakszervezet az autógyártó társaság francia tulajdonosával, a PSA csoporttal.

A tulajdonos, az üzemi tanács és a dolgozók érdekképviseletének megállapodása szerint a veszteséges cég mintegy 19 500 munkavállalója közül legfeljebb 3700 távozik, valamennyien önkéntes alapon, és a munkaadó vállalja, hogy 2023 nyaráig nem bocsát el másokat.

A menedzsmenttel több hétig folytatott egyeztetés végén azt is rögzítették, hogy valamennyi üzemben végrehajtanak a termelést és a foglalkoztatást biztosító beruházásokat.

Az Opel közleménye szerint a beruházások révén az eisenachi üzemben gyártják a Grandland X városi terepjárót 2019 közepétől, és 2020-tól a hibrid meghajtású változatot is. A rüsselsheimi kutatás-fejlesztési központnak is fontos szerepe lesz a PSA globális hálózatában, onnan irányítják majd az EP jelzésű motorcsalád új generációjának fejlesztését, és valamennyi európai forgalmazásra szánt új Opel modell fejlesztését.

A társaság a leépítésekkel kapcsolatban hozzátette, hogy a 3700 fős keretet már majdnem betöltötték, 3500 dolgozóval egyeztek meg az önkéntes távozásról.

A Szentgotthárdon motorgyárat működtető Opel legutóbb 1999-ben ért el nyereséget. A vállalatot tavaly vásárolta meg a PSA az amerikai General Motorstól. A francia csoporthoz tartozik a Citroen, a Peugeot és a DC, valamint az Opel és brit testvérmárkája, a Vauxhall.

A cégcsoport bevétele tavaly 65,21 milliárd euró (20 867,2 milliárd forint) volt, ami 20,7 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 54,03 milliárd euróhoz képest. Az adózott eredmény 1,929 milliárd euróra nőtt a 2016. évi 1,730 milliárd euróról.

A PSA tavaly 3,63 millió járművet adott el, ami 15,4 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Ezen belül az Opel és a Vauxhall márkájú gyártmányokból 1,09 millió darabot értékesítettek, ami csaknem 6 százalékos csökkenés. A társaság 2018-ra fordulatot vár, főleg az Insignia új változatától, a Grandlandtól és egy másik városi terepjárótól, a Crosslandtól reméli az eladások növekedését.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




LEGO | Eurostat | FIFA | Kaspersky | GDPR | Telekom | Aldi | SPAR | Nielsen | Vodafone | BMW | Kaspersky Lab | Huawei | OTP | E.ON | Deloitte | MasterCard | ABB | Mol | Lidl | EFOTT | Tesco | Coca-Cola | Suzuki